Ποιοι είμαστε

Η Ένωση Εκπαιδευτικών της Ελληνικής ως Δεύτερης/Ξένης Γλώσσας, ιδρύθηκε από τους εκπαιδευτικούς που εδώ και πολλά χρόνια εργαζόμαστε, χωρίς δικαιώματα, χωρίς φωνή και εκπροσώπηση, στα ευρωπαϊκά προγράμματα που αφορούν «ευπαθείς κοινωνικές ομάδες» («αλλοδαποί και παλιννοστούντες μαθητές», «τσιγγανόπαιδες», «μουσουλμανόπαιδες»), μαζί με άλλους/ες διδάσκοντες/ουσες που ασχολούμαστε με τη διδασκαλία της ελληνικής γλώσσας σε αλλόγλωσσους.

Ως εκπαιδευτικοί εντασσόμαστε στο ωρολόγιο πρόγραμμα του δημόσιου σχολείου, καλύπτοντας εδώ και χρόνια πάγιες ανάγκες του εκπαιδευτικού συστήματος στο πλαίσιο της σύγχρονης πολυπολιτισμικής κοινωνίας. Είμαστε εξειδικευμένοι στη διδασκαλία της ξένης γλώσσας, σε επίπεδο σπουδών και κατάρτισης, με μακρά θητεία στο αντικείμενο, και έχουμε επιλεγεί με διαφανείς διαδικασίες μοριοδότησης βάσει επιστημονικών αξιολογικών κριτηρίων. Παρ’ όλα αυτά, αποτελούμε εκπαιδευτικούς τρίτης κατηγορίας, καθώς απασχολούμαστε αποσπασματικά ως ωρομίσθιοι και με το καθεστώς του ελεύθερου επαγγελματία, ενώ η προϋπηρεσία μας δεν αναγνωρίστηκε ποτέ.

Όσον αφορά το έργο μας, επισημαίνουμε την ανάγκη για συστηματική υποστήριξη των μαθητών που προέρχονται από «ευπαθείς κοινωνικές ομάδες», με σκοπό την εκμάθηση της γλώσσας, την ένταξη στο εκπαιδευτικό σύστημα αλλά και την ισότιμη συμμετοχή στην εκπαιδευτική διαδικασία. Στην πράξη όμως αντί να υπάρχει μια συνεχής και σταθερή υποστήριξη, σχεδιασμένη κεντρικά, που να υλοποιείται σε όλα τα σχολεία, αυτό που επικρατεί είναι ο αποσπασματικός χαρακτήρας των ευρωπαϊκών προγραμμάτων και η προς έγκριση αναμονή.

Μέσα από τη δράση μας ως Ένωση, επιχειρούμε να εκφράσουμε προς την πολιτεία την αγωνία μας για το μέλλον των εξειδικευμένων εκπαιδευτικών στη διδασκαλία της ελληνικής ως δεύτερης/ξένης γλώσσας, καθώς και για το μέλλον της διαπολιτισμικής εκπαίδευσης που αποτελεί μόνιμη ανάγκη και στόχο του εκπαιδευτικού μας συστήματος. Το διεκδικητικό μας πλαίσιο που πιστεύουμε ότι διασφαλίζει ένα μίνιμουμ δικαιωμάτων των εργαζόμενων εκπαιδευτικών στον κλάδο, αλλά και των αναγκών των εκπαιδευομένων αφορά τα εξής:
• Δημιουργία ενιαίου μητρώου εκπαιδευτών/τριών της ελληνικής ως δεύτερης γλώσσας.
• Μόνιμη λειτουργία τμημάτων υποστήριξης ευπαθών ομάδων στα σχολεία, τα οποία να υλοποιούνται από το Υπουργείο Παιδείας και να είναι στελεχωμένα από εξειδικευμένους εκπαιδευτικούς.
• Αναγνώριση της σχετικής προϋπηρεσίας.
• Πρόσληψη των ωρομίσθιων εκπαιδευτικών με το εργασιακό καθεστώς του μισθωτού υπαλλήλου και όχι με αυτό του ελεύθερου επαγγελματία.

 

Για περισσότερες πληροφορίες:

  • mail:enosi2012@yahoo.gr
  • Facebook: Ένωση Εκπαιδευτικών της Ελληνικής ως Δεύτερης/Ξένης Γλώσσας
Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s